scratch dersleri

Scratch Kelime Oyunu

Merhaba arkadaşlar 🙂

Mobilhanem.com da yeni bir ders ile yine beraberiz. Evde olduğunuz için biraz sıkılmış ve okullarınızı özlemiş olduğunuzun farkındayım ama birazcık daha sabır. Unutmadan bulunduğumuz ortamları havalandırıp baharın o mis kokusunu soluyup, ellerimizi sık sık su ile yıkıyoruz ama suyu da çok israf etmiyoruz çünkü “Su” hayattır. hatırlatmaları yaptığıma göre hadi bakalım derse. Okullara gidemediğimiz için uzaktan eğitime geçtik ve derslerimizi tv den veya sosyal medya ortamlarında dinliyoruz. peki öğrendiklerimi pekiştirmek ve kendimizi test etmek için neden scratch den yardım almıyoruz? Biliyorsunuz çağımız teknoloji çağı.  Kelime oyunu ile karşınıza geçiyorum.

Kelime Oyunu

Kullanılan kuklalar ve Kodlar

a)Sahne

mobilhanem-scartch- kelime

Sahnemize bizlere soru soracak bir kukla ve kelime oyunu ile ilgili üç tane buton yerleştiriyoruz. Tabi siz istediğiniz doğrultuda buton sayısını artırabilirsiniz(gerçek-mecaz anlam, terim-yan anlam gibi).

b)kuklada kullanılan kodlar

Bize soruyu soracak olan kuklamızın kodlar kısmına geliyoruz ve yeşil bayrak tıklandığında bloğumuzun altına puanı  “0” olarak ve canı da  “3” olarak ayarlıyoruz. Daha sonra algılama menüsünden adın ne taşını alıyoruz. Çünkü biliyorsunuz ki biz profesyonel bireyleriz ve bu oyunu kullanan kullanıcıların isimlerini öğrenmek ve kullanıcıya ismi ile hitap etmek daha şık olur.  Sonra kullanıcıya yani kelime oyununu oynayacak kişiye hangi kategoriyi seçmek istediğini soruyoruz bunun için görünüm menüsünde ki taşlar işimizi görecektir.

c)Butonlarda kullanılan Kodlar

not: görsel eş anlamlılar butonuna aittir. 🙂

Eş anlamlılar butonuna tıklandığında “eş anlam haberini sal” diyoruz ve “eş anlam haberini aldığında ”  öncelikle zıt anlam ve soyut-somut anlamları gizliyoruz. Daha sonra “eş anlam haberini aldığında” taşının altına geliyoruz.

Burada soracağımız soruları hazırlıyoruz ve başlıyoruz sormaya her soru için algıma menüsünden sor ve bekle taşından yararlanıyoruz. Eğer Sorduğumuz sorular bizim belirlediğimiz cevaba eşit ise puanı 1 artırıyoruz. “Doğru cevap” yazmak için görünüm menüsünden  “2 saniye boyunca … de “ taşını alıyoruz. Daha sonra ses menüsünden alkış sesiyle kullanıcımızı tebrik ediyoruz.  Ama doğru cevap veremediğinde can “-1” olarak değiştiriyoruz ekrana “yanlış cevap” yazıyoruz ve eğer can = 0 olduğunda ise  “oyun bitti” yazıp “durdur tümünü “taşımız yardımıyla oyunu durduruyoruz

oyunumuz da herhangi bir müzik çalmasını istiyorsak şayet dekora geliyoruz ve kodlar bölümüne girip ” yeşil bayrak tıklandığında” belirlediğimiz müziğin oyun boyunca çalması için sürekli tekrarla taşını alıp içine müziği bırakıyoruz.

mobilhanem de güzel bir dersin sonuna geldik umarım keyif alarak yeni şeyler öğrenmişizdir.  scratch ile ilgili merak ettiklerini ve senin hayalinde olanscratch- kelime oyunubir uygulamayı paylaşmak istersen ben hep buradayım.  hep güzel,iyi, sağlıklı  ve scratch ile kal 🙂

38

Hatice Osanmaz

Yorum Yaz

Haftalık Bülten

Mobilhanem'de yayınlanan dersleri haftalık mail almak ister misiniz?